Yleiset varausehdot GLO Hotellit Oy
Varausten peruutukset koronaviruksen aikana, päivitetty 14.8.2020
Näitä ehtoja sovelletaan yksittäisten henkilöiden tekemiin majoitusvarauksiin, ellei erityistä sopimusta ole laadittu. Nämä ehdot eivät koske yksittäisten henkilöiden tekemiä varauksia, mikäli varaus tehdään ryhmälle, jonka koko on yli 10 henkilöä. Näitä ehtoja sovelletaan myös sellaisiin internetin kautta tehtäviin majoitusvarauksiin, jotka tehdään Kämp Collection Hotelsin internetsivustojen kautta.
1. VARAUS JA VAHVISTUS
Varauksen yhteydessä sinun on ilmoitettava nimesi, asuinosoitteesi, saapumis- ja lähtöajankohta sekä maksutapa. Varaus sitoo hotellia, kun se on vahvistettu suullisesti, kirjallisesti tai esimerkiksi sähköpostitse ja kun olet saanut siitä vahvistusnumeron. Hotelli voi asettaa varauksen ehdoksi erilaisia sääntöjä, varausmaksun suorittamisen tai varauksen vahvistamisen luottokortilla varauksen sitovuuden edellytykseksi.
2. HOTELLIIN SAAPUMINEN JA LÄHTEMINEN
Huone on käytettävissäsi tulopäivänä klo 15.00 ja se on luovutettava lähtöpäivänä klo 12.00 mennessä. Hotellilla voi olla tästä poikkeavia tulo- ja lähtöaikoja. Turvallisuussyistä vain henkilökunta ja hotelliin sisään kirjautuneet henkilöt päästetään hotellihuoneisiin ja muihin varattuihin tiloihin, huone- ja tilakohtainen maksimi henkilömäärä ei saa ylittyä.
Jos muuta ei ole sovittu varauksen yhteydessä tai valitsemaasi hintaan tai varausajankohtaan ei liity muita ehtoja huonetta pidetään varattuna klo 16.00 saakka varaukseen merkittynä saapumispäivänä. Jos saavut tätä myöhemmin, on sinun vahvistettava myöhäinen tuloaikasi luottokortilla tai muulla sovitulla tavalla. Muussa tapauksessa hotelli voi myydä huoneen edelleen. Jos saavut hotelliin sen tuloaikoja noudattaen, mutta varattua huonetta ei ole vapaana, hotellin on ilman lisäkustannuksia hankittava lähin mahdollinen vastaavan tasoinen huone.
3. VARAUSTAKUU
Kaikki varaukset tulee taata luottokortilla vahvistuksen yhteydessä*. Varauksen takaukseksi tulee vahvistuksen yhteydessä ilmoittaa luottokorttitiedot sähköpostiin lähetettävän turvatun takauslinkin kautta, tai laskutusluvallisen yrityksen yritystakaus. Emme vastaanota luottokorttitietoja puhelimitse tai suoraan sähköpostitse. Laskutusasiakkaat voivat taata varauksen vaihtoehtoisesti yrityksen nimeen. Vaihtoehtona luottokortti- tai yritystakaukselle KCH:lla on oikeus tarvittaessa vaatia joko osittainen tai täydellinen ennakkomaksu varauksen takaamiseksi. Ennakkomaksusta ja sen maksuaikataulusta sovitaan aina tilaajan kanssa etukäteen kirjallisesti.
*Hotellilla on oikeus varmentaa luottokortti tarvittaessa sovitulle summalle.
4. PERUUTUS JA SAAPUMATTA JÄTTÄMINEN
Jos muuta ei ole sovittu varauksen yhteydessä tai valitsemaasi hintaan tai varausajankohtaan ei liity muita ehtoja, peruutus on tehtävä viimeistään saapumispäivää edellisenä päivänä klo 18.00 mennessä. Jos jätät saapumatta, hotellilla on oikeus veloittaa korvauksena sinulta yhden vuorokauden hinta veroineen sekä muut mahdolliset varaukseen liittyvät lisäpalvelut.
5. LÄHTÖ ENNEN SOVITTUA AJANKOHTAA
Jos lähdet hotellista pois ennen sovittua lähtöpäivää, on sinun ilmoitettava lähdöstäsi hotellille viimeistään klo 16.00 edeltävänä päivänä. Jos kysymys on useamman yön majoituksesta, sinun on maksettava sovittu hinta käyttämättä jääneeltä ajalta. Lähtö ennen sovittua ajankohtaa voi myös aiheuttaa muutoksen majoituksen kokonaishintaan.
6. MAKSUT
Kaikki hotellit hyväksyvät tavallisimmat maksukortit sekä käteisen euroissa. Hotelli ei kuitenkaan ole velvollinen hyväksymään ulkomaan valuuttaa, kuponkeja, shekkejä tai maksukortteja, joita hotelli ei etukäteen ole kertonut vastaanottavansa. Jos huonetta ei ole maksettu ennakkoon, on hotellihuone maksettava käteisellä tai luottokortilla paikan päällä hotellissa. Sisäänkirjautumisen yhteydessä hotelli varaa luottokortiltasi koko majoituksen arvon ja lisäksi katevarauksen lisäpalveluiden (kuten minibar, ravintola, spa) käyttämisestä. Ennakkovarauksen suuruus on hotellista riippuen 50-150€ yötä kohden.
Lisäksi hotelli varaa oikeuden tehdä asiakkaan varauksessa käyttämältä luottokortilta jälkikäteen majoitukseen liittyvät veloitukset asiakkaan ilmoittamatta jättämistä ostoista ja/tai rikkoontuneista esineistä.
7. ASIAKKAAN ESIINTYMINEN MAJOITUSLIIKKEESSÄ
Hotellissa noudatamme hyviä tapoja ja järjestyssääntöjä. Jos rikot näitä sääntöjä, voidaan sinut välittömästi poistaa hotellista. Sinun on kuitenkin maksettava majoituksesi ja tilaamiesi lisäpalveluiden hinta etkä voi vaatia jo suoritetun maksun palauttamista.
Turvallisuussyistä vain hotelliin sisään kirjautuneet henkilöt päästetään hotellihuoneisiin ja muihin varattuihin tiloihin. Huone- ja tilakohtainen maksimi henkilömäärä ei saa ylittyä.
8. VASTUU ASIAKKAAN OMAISUUDESTA
Voit säilyttää arvotavaroitasi huoneen säilytyslokerossa tai hotelli voi ottaa pyynnöstäsi säilytettäväksi arvotavaroitasi. Hotellilla on oikeus periä maksu tavaroiden säilytyksestä. Jos säilytettäväksi jätettävä omaisuus on poikkeuksellisen arvokasta, on sinun ilmoitettava siitä hotellille ennen sen säilöön jättämistä. Hotelli voi kieltäytyä ottamasta säilöön tällaista omaisuutta. Vastaat itse omista matkatavaroistasi, ellei hotelli ole ottanut niitä säilytettäväksi. Jos hotelli ei vastaa säilytettäväksi otetuista matkatavaroista, hotellin tulee erikseen ilmoittaa siitä. Hotelli ei vastaa huoneen säilytyslokerossa olevasta omaisuudesta.
Hotelli ei vastaa autohallissa tai hotellin pysäköintialueella olevan kulkuvälineen tai sen sisällä olevan omaisuuden vahingoittumisesta tai katoamisesta. Hotellin on ilmoitettava riittävän selvästi autohallissa ja pysäköintialueellaan ettei kyseessä ole valvottu alue eikä hotelli vastaa siellä olevasta asiakkaan omaisuudesta.
9. ASIAKKAAN VASTUU VAHINGOSTA
Asiakkaana vastaat tahallasi tai huolimattomuudellasi aiheuttamistasi vahingoista (kuten tupakoinnista huoneessa), jonka sinä tai sinun vieraasi tai lemmikkieläimesi aiheuttavat huoneelle tai hotellin muille tiloille, siellä oleville huonekaluille tai varusteille sekä hotellin muille asiakkaille tai heidän omaisuudelleen. Vastuu vahingosta määräytyy yleisten vahingonkorvausta koskevien periaatteiden mukaan.
10. ALAIKÄISEN MAJOITTUMINEN
Huonevarauksen voi tehdä vain yli 18-vuotias henkilö. Alaikäiselle huoneen varaava on vastuussa alaikäisestä henkilöstä riippumatta siitä, majoittuuko hänen kanssaan vai ei. Yksin majoittuvalla alaikäisellä oltava huoltajan allekirjoittama, vapaamuotoinen lupalappu, jossa tulee ilmi alaikäisen nimi ja syntymäaika sekä majoittumisajankohta. Myös huoltajan nimi ja puhelinnumero vaaditaan.
11. LEMMIKKIELÄIMET
Lemmikkieläimet ovat tervetulleita hotelleihimme. Veloitamme lemmikeistä 15 € / lemmikki / yö, veloitus sisältää enimmillään kolme lemmikkiä. Lemmikkien tuomisesta hotelliin on aina ilmoitettava etukäteen ja sisäänkirjoittautunut majoittuja vastaa henkilökohtaisesti lemmikkinsä hyvinvoinnista sekä sen mahdollisesti aiheuttamista vahingoista ja kuluista.
Lemmikit eivät saa aiheuttaa häiriötä muille hotellivieraille. Lemmikkihuoneita on kussakin hotellissamme rajallinen määrä, joten suosittelemme varaamaan huoneen hyvissä ajoin ennen matkaa.